Je hebt inmiddels duidelijk voor ogen welk festival of evenement je gaat organiseren en welke stijl je wilt hanteren in je communicatie. Nu is het tijd om je te richten op de marketing en promotie ervan. Naast het creëren van een sterke festivalidentiteit, is het essentieel om je te concentreren op de marketing van je festival. Hierbij is een waardevolle tip: je kunt niet vroeg genoeg beginnen met het promoten van je festival. Overweeg bijvoorbeeld om enkele maanden voorafgaand aan het evenement een teaser op social media te lanceren om aan te kondigen dat er een nieuw festival op komst is. Dit wekt nieuwsgierigheid op en vergroot de kans dat mensen je gaan volgen.

Begin bovendien minstens 12 weken voorafgaand aan je evenement actief met de promotie ervan. Denk goed na over de kanalen die je doelgroep gebruikt en zet deze effectief in voor je marketinginspanningen. Overweeg bijvoorbeeld een campagne op platforms zoals Facebook, Instagram of LinkedIn, maar vergeet niet dat traditionele methoden zoals het verspreiden van papieren flyers in de buurt ook succesvol kunnen zijn. Daarnaast kun je overwegen om een leuke winactie te bedenken om extra naamsbekendheid te genereren. Op deze manier worden mensen wandelende reclameborden voor jouw evenement!

Houd ook rekening met doordachte festivalmarketing voorafgaand aan het evenement.

Bij het organiseren van een festival, is het belangrijk om niet alleen te denken aan de gebruikelijke promotiemethoden zoals adverteren en flyers verspreiden. Overweeg bijvoorbeeld om een aantrekkelijke goodiebag samen te stellen voor de vroege vogel ticketkopers, wat hen aanmoedigt om snel hun tickets te bemachtigen.

Het is wellicht ook mogelijk om festivals die eerder in het jaar plaatsvinden te bezoeken en overeenkomsten te sluiten met de organisatoren om jouw festival daar te promoten. Denk hierbij aan de mogelijkheid om een stand op te zetten, banners te plaatsen of flyers bij de uitgang te verspreiden. Als jij en je team andere festivals bezoeken, kan het ook altijd handig zijn om shirts of hoodies te dragen met de aankondiging van jouw evenement, als een slimme manier om alvast de aandacht te trekken.

Schakel externe partijen in met bereik.

Hier bij Festival Lovers hebben we een aanzienlijk bereik onder onze volgers, met in totaal 60.000 enthousiaste fans. We kunnen jouw festivals graag onder de aandacht brengen. Onze community is divers en bestaat uit volgers verspreid over Nederland, België en Duitsland. Hieronder vind je onze prijzen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over festivalpromotie.

Promotie pakketten voor festival organisatie’s en bedrijven.

Instagram 27K

Facebook 10K

bronze

€45,-

BOOST!

Pakket Bronze

PRIJZEN EX.BTW

1 Post Instagram en Facebook

Wil je jouw event of festival een boost geven of juist meer bekendheid uitzaaien?

silver

€60,-

BOOST!

Pakket Silver

PRIJZEN EX.BTW

1 Post Instagram en Facebook

1 Instagram storie

Wil je jouw event of festival een boost geven of juist meer bekendheid uitzaaien? Pakket zilver heeft de instagram storie functie erbij zitten met zo’n 750 views per post.

gold

€120,-

BOOST!

Pakket Gold!

PRIJZEN EX.BTW

1 Post Instagram en Facebook

1 Instagram storie

1 Unieke Blog voor of na

1 Vermelding website

Wil je jouw event of festival een boost geven of juist meer bekendheid uitzaaien? Pakket goud heeft de instagram storie functie erbij zitten met zo’n 750 views per post, plus we schrijven een mooi report. Vraag naar de voorwaarden.