Life is a party! – Tips om in de festival stemming te blijven!

tips voor ontspanning

Life is a party! Tips voor meer ontspanning!

Na een lange werkweek is het tijd voor ontspanning. En laten wij die tips voor ontspanning nou net hebben!
Je bent al druk op zoek gegaan naar alle festivals waar je dit seizoen naar toe wilt gaan. De leukste feesten staan in je agenda, dit wordt een festivalseizoen om nooit meer te vergeten. Al je vrienden zijn er klaar voor, de outfits worden voorbereid en het enige dat nog moet gebeuren, is de dag zelf. Yes, tijd voor ontspanning! Maar wacht, dit was niet de bedoeling. Ineens staat daar het COVID-19 virus voor de deur dat allemaal roet in het eten gooit. En nu?
Waar ga ik mijn ontspanning uit halen?

Festival Lovers en Ilonka van Made by HSP hebben de ideale tips voor jou samengesteld zodat je evengoed nog in de festival stemming blijft.

Just breathe

Een beetje gezonde stress is absoluut niet erg in je leven.
Veel mensen hebben juist gezonde stress nodig om zich lekker te voelen en optimaal te kunnen presteren. Het zal pas een probleem gaan worden wanneer de draaglast hoger wordt dan de draagkracht.
Wanneer er iets ingrijpends gebeurt, zoals het verliezen van een baan of een relatiebreuk, kan de stress leiden tot overbelasting of uitputting.
In het ergste geval raak je in een burn-out. Doordat wij momenteel veel thuis moeten werken en alle festivals zijn afgelast, kom je in een wereld terecht waar ontspanning ver te zoeken is.
Gelukkig zijn de regels inmiddels wat versoepeld maar dat ene feest waar jij zo graag heen zou willen, gaat helaas niet door.
Het wordt tijd om zelf te gaan zorgen voor ontspanning. Hoe? Te beginnen met deze tips voor ontspanning.

festival stemming

Start your day with a danceparty

Wie zegt dat je thuis geen feest kunt bouwen?
Wanneer je fris aan de dag wilt gaan beginnen, stap je onder de douche, zet je je favoriete muziek op en creëer je je eigen danceparty. Zing, dans en geniet. Daarna is het tijd om aan de werkdag te gaan beginnen.
Zorg dat je ritme in je dag blijft houden zoals een normale werkdag er ook uit zou zien. Kleed jezelf aan en blijf niet de hele dag in een pyjamabroek achter je laptop zitten. Neem tussendoor de benodigde pauzes en ga desnoods lekker naar buiten om een wandeling te maken.
De frisse lucht en de natuur zal je de energie geven om de dag door te kunnen komen. Na het werk is het tijd voor ontspanning.
Ga dansend de keuken door tijdens het koken en blijf vooral gezond eten.
Je lichaam heeft voldoende weerstand en energie nodig om deze periode door te kunnen komen.
Heb jij altijd een opgeruimde werkplek? Zorg dan dat je dat ook thuis hebt gecreëerd. Ruim je huis op en maak het schoon. Een opgeruimd huis betekent een opgeruimd hoofd.

Late nights, deep thoughts, good music

In de avonduren is het tijd om leuke dingen te gaan doen. Met de technologie van tegenwoordig zijn onze familie en vrienden dichterbij dan ooit. Kies voor een videocall met meerdere vrienden tegelijk of voer lange gesprekken met vrienden en/of familie. Iedereen besteedt de dagen op zijn eigen manier en samen kun je tips uitwisselen.
Nu je veel thuis zit, kun je gelijk nieuwe muziek en podcasts gaan ontdekken of gaan gamen. Je kunt livestreams gaan bekijken of oude festivalsets. Het neemt jou gelijk mee in het festivalgevoel dat je momenteel zo mist.
Ook is het lezen van een goed boek helemaal niet zo een slecht idee. Kies voor een ontspannen boek of juist informatief. Leer nieuwe dingen, doe een gratis cursus of laat je creativiteit de vrije loop gaan. Denk hierbij aan tekenen, schilderen, schrijven, muziek maken of zelfs zingen.
Denk hierbij aan de buren beste mensen! 

tips voor ontspanning

Let the weekend therapy begin

Wat doe je normaal in het weekend naast het bezoeken van festivals? Dat kan sporten zijn of familie en vrienden bezoeken. Ga lekker sporten met je favoriete muziek op. Een mooi voorbeeld hiervan is skaten.
Op deze manier ben je in de buitenlucht, actief bezig en kun je de muziek zo hard zetten als dat je zelf wilt. Of maak een lange wandeling door de natuur. Focus je op de positieve dingen en geniet van het mooie weer, de natuur en de kleine dingen om je heen zoals bloemen, vogels en de zonsopgang of zonsondergang.
Ook een goede tip voor ontspanning, ga klussen thuis. Je zult energie gaan krijgen wanneer je resultaten boekt en je leefomgeving steeds mooier gaat worden.
Heb je behoefte om je vrienden te zien, organiseer dan kofferbaksessies. Parkeer de auto ergens op een mooie plek met zijn allen, wel met 1,5 meter afstand uiteraard, en ga op een dekentje in de kofferbak zitten met eten en drinken om gezellig bij te kletsen. Wanneer je dat nog niet ziet zitten, doe dan bijvoorbeeld oud hollandse spelletjes via een videocall of zoiets als bierpong. Je kunt het zo gek niet bedenken.

ontspannen

We’re all on the same page

Helaas kan het nog wel even duren voordat wij weer met zijn allen kunnen gaan genieten op een festival. Hopelijk staan wij volgend festivalseizoen weer dansend met elkaar te genieten van al onze favoriete dj’s en muziek. Voor nu is het even niet anders, wij zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Tot die tijd kun je proberen met deze tips in de festival stemming te blijven.
Wees vooral lief voor jezelf en wees trots op jezelf op de manier hoe je deze periode doorkomt. Maak zoveel mogelijk keuzes die jou nu energie geven. Je kunt ook iets liefs voor een ander doen. Haal bijvoorbeeld boodschappen voor de ander of verstuur een boeket bloemen of een kaart. Laat weten dat je aan elkaar denkt.
Schrijf op waar je dankbaar voor bent en analyseer alle positieve dingen die je op een dag hebt meegemaakt. Luister of kijk vooral niet te vaak naar het nieuws, één keer per dag is genoeg. Geniet vooral van het feit dat er momenteel geen FOMO (fear of missing out) bestaat , niemand kan naar dat ene feest gaan terwijl jij thuis zit.

Ik hoop dat jullie met deze tips voor ontspanning in deze chaotische tijd wat meer in de festival stemming zijn gekomen!
Blijf goed in contact met elkaar, blijf in beweging en vergeet niet: Samen staan wij sterk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.